tirsdag 10. april 2012

Tre år med verdens vakreste

I dag fyller selveste Oliver 3 år! <3 
Hurra for deg kjære gode gutten min, håper du får en fantastisk dag akkurat like fantastisk som deg selv!

Mitt beste øyeblikk, da jeg ble mamman din <3


Tenk at du er tre år. Hvordan var livet uten deg? Jeg kan ikke tenke meg noe bedre liv enn det du gir meg. Tiden har gått så utrolig fort, jeg husker deg som den lille babyen min, og så ser jeg samtidig at du vokser opp til å bli et fantastisk lite menneske med så mye godt og varmt å gi til oss som er rundt deg. Du viser så mye omtanke og kjærlighet til de du er glad i, og det gjør meg så stolt! Det er flotte egenskaper som vil bli satt pris på der ute i jungelen.


Du er frampå og interessert i andre mennesker, samtidig er du sårbar og var.
Du er det jeg er aller mest stolt av i livet mitt og du er min svakhet.

Du har så mye humor! Og vi har det utrolig morsomt sammen. Du er musikalsk og fantasifull, og vi dikter mange morsomme sanger sammen på sengekanten. Jeg liker å tro at du har musikalitet fra morfaren din. Du savner ham, og snakker om det. Det elsker jeg deg for. Skulle ønske du hadde sluppet å oppleve døden på nært hold, men du har hjulpet meg i sorgen, og sammen kan vi snakke om bestefar og holde liv i minnene. Du tenker mye, og forstår og lærer utrolig mye og kjapt.

Du er en rolig gutt, men samtidig med mye fart! Du er modig og liker å teste deg selv for hvor høyt og langt du kan hoppe, samtidig hører du etter mammaen din hvis jeg tror det er i drøyeste laget. Du inviterer andre voksne og barn inn i leken din, tar ansvar på butikker og cafeer og spør ofte betjeningen om de har det vi trenger. Jeg ser at du blir tatt positivt imot av alle, og det er rørende å se. Du bare er deg selv, og folk smiler imot din flotte personlighet.


Små barn har alltid fått kos og klemmer av deg, fremmede barn på gaten, de små i barnehagen, venners barn og fetterne dine, og nå som du har blitt storebror overøser du lillesøsteren din med all den kjærligheten du har og er lykkelig over at hun er "din" baby. Hvis du føler at livet går deg litt i mot, så søker du trøst hos Amalie, og kryper inntil henne.
Du kan bli sint. Heldigvis kan du det. Men du kan bruke ordene dine på en utrolig velutviklet måte, og du kan uttrykke akkurat hva det er som plager deg, istedenfor at du slåss eller kaster ting i frustrasjon. Hvis du har en leke som andre gjerne vil prøve, leser du raskt dette, og gir fra deg leken når du er ferdig. Det gjør meg stolt.  Det beste som fins er å ha en Oliver som deg.


Gratulerer med dagen, lille venn!

2 kommentarer:

  1. Ååå, så fantastisk fint skrevet.
    Fine, fine Oliver. Gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  2. Der felte man noen tårer ja! Fiiiine mammahjertet ditt! Og så fint du skriver om hverdagsmagien! <3

    SvarSlett