mandag 17. januar 2011

IKEA schmikea

Jeg har ønsket meg en hylle fra IKEA i over ett år. Hver gang jeg har vært på IKEA har jeg surfet bortom og tilogmed lagt den i handlevognen en gang, uten at jeg har kjøpt den. Bestandig har det vært noe annet å bruke pengene på, så den skulle jeg kjøpe en annen gang, tenkte jeg alltid. Den har fått plass på nykjøkkenet allerede, den skal males og gjøre kjøkkenet superfint!

Så kom dagen da jeg skulle gå til innkjøp av hylla. Jeg kjørte innom obs! og shoppa maling. En 50-talls blågrønnturkis farge. Endelig på IKEA fant jeg ikke hylla lenger!? Jeg kjente pulsen stige, og fortet meg bort til nærmeste ansatt. Hun kunne fortelle at varen var utgått, og at de siste de hadde igjen var sent til Kristiansand for oppsamling!!?? Oh no...:( Ble så skuffa...Men jeg tenkte at da får jeg reservere en i Kristiansand da! Dette var en søndag før jul, og kundesenteret var stengt. Hun fra IKEA kjente en på IKEA sør faktisk, så hun ringte han for å se om han kunne holde den av. Men han var jo selvfølgelig ikke på jobb, den slasken. Jeg spurte i kundesenteret ved kassa om nummeret til IKEA sør, men det var ikke så lett å finne. Da hun endelig kom til noen på IKEA Furuset som hadde nummeret, ble jeg så letta og takka og ringte forventningsfull. " De har kommet til tilsynsmannen i enellerannenplass, BJØRNEJAKTA ER AVSLUTTET!!??"
Jeg trodde de tulla med meg assa. Makan.
SÅ da måtte jeg vente til dagen etter for å ringe kundesenteret.
Men det gjorde jeg ikke, for førjulstid er førjulstid, og siden IKEA ikke sender varer til kunder og jeg ikke så meg ledig til å kjøre ned og hente så innfant jeg meg med at den ikke skulle bli min...:(

SÅ var jeg på IKEA forrige uke med underleppa på knærne, og hva så jeg?? Hylla mi!! På veggen der!! Den er vakrest i landet her! :D Jeg løp bort og klamret meg til hylla, fant en dame og sa at denne skal jeg ha!! Turte nesten ikke slippe den vettu. Så skrudde hun ut skruene og jeg skulle holde under så den ikke falt ned. men nei, den skulle ingen steder, for den hadde et geni limt fast i veggen. Den var ikke til å rikke. Hun sa at da kunne jeg ikke få den enda, fordi de ikke har lov  å ta ned noe som lager sår i veggen. Så nær så nær! Hun fikk nummeret mitt og skulle ringe dagen etter.

Dagen etter ringte ingen, og jeg stakk innom og strøk litt på hylla, men fikk den ikke med meg. Så stakk jeg innom etter tre lange dager uten oppringning, men akk, ikke mulig enda.

Men i dag da, en uke etter, da måtte jeg innom igjen. Og da var den borte!!? Hjelp! Jeg pilte bort til samme dama som hjalp meg første gangen. Hun bare sa "ja, den så jeg i dag ja, hvor er den nå tro. Noen har rotet bort lappen med nummeret ditt skjønner du." Så kom det enda en fyr og han sa," nei den er sikkert kasta for den falt ned plutselig og en av glasskrukkene knustes. Det er mulig den havnet i billigkroken hvis den kunne selges".
HÆÆÆÆÆÆ!!!!!!??????!!!! Går det an???? Jeg ble så sykt forbanna akkurat da. DET kaller jeg DÅRLIG service!!! Sa jeg til hun første dama og røska med meg Oliver og løp løp LØP gjennom IKEA som har blitt pussa opp og blitt enda mer labyrintaktig og gigantisk stor uten snarveier lenger. Bort til billigkroken og DER! Der lå den!!!


Lykke!! Tror jeg nesten ble litt sinnsyk. Oliver flinkis hang på meg som en apebaby og var full av forståelse for at mamma måtte bære en tung tung hylle.



Den hadde fått et skår i den ene glasskrukka, men det kan limes. Og nå kosta den 50% mindre, så det går helt fint.


Den skal få henge over den rød stolen, som er en annen fantastisk historie :D

Moralen er: Ikke utsett til i morgen det du kan kjøpe i dag!!!

Natti natti :)

5 kommentarer:

  1. Rannveig, æ DIGGE DÆ! Haha.. Æ sett me aill slags mulige ansiktsuttrykk her, og e med på den helt rare historien din! Haha.. Æ flire mæ skakk i hjel!

    Men skjønne du vart litt crazy, såg jo sinnsykt bra ut!! Og stolen din sjer himmla bra ut der den står! Du e meget flink med interiør :-)

    SvarSlett
  2. Merker at du hadde behov for å skrive av deg litt frustrasjon her, ja...men det er mulig du må vurdere å sensurere litt hvis du skal fortelle historien om den røde stolen...;)

    SvarSlett
  3. Fantastisk bra skrevet, søster! Morsomt. Du er skikkelig iherdig assa. Husker du jobbet som en helt med kaffekoppene fra USA også :) Takk for det!

    SvarSlett
  4. Anonym denne gang var Tordis...

    SvarSlett
  5. hehe.. bra jakt! jeg ønsker meg også enda en slik hylle. men her har de vært utgått lenge. buhu. fin hylle alså! grattis til deg:-)

    SvarSlett