onsdag 10. februar 2010

Two and A Half Men

Jeg skrev tidligere at jeg ville henge opp two and a half men koppene mine under tallerkenhylla, og at jeg ville blogge om hvordan jeg fikk tak i dem.


Det startet med at den ene søstra mi ønsket seg dem til bursdagen sin.

Jeg googlet litt rundt etter stripete kaffekopper en stund, men uten hell. Etterhvert fant jeg noen sorter som lignet veldig, men de manglet hank. Så begynte jeg å google etter" two and a half men koppene", men det var ikke lett å finne noen som solgte dem. Jeg fant flere chatte-sider der andre folk også skrev at de ønsket seg disse. Så ble jeg medlem av facebooks TAHM-gruppe, og la inn et spørsmål der om hvor man kan finne disse koppene. Det eneste jeg oppnådde var folk som la seg under kommentaren min og skrev at jeg måtte si fra hvis jeg fant dem... Så så jeg på det ene chatte-forumet fra 2008 at noen visste at de var gått ut av produksjon, men at de vurderte å starte opp igjen på grunn av stor etterspørsel. Koppene var produsert av Sedona mugs, og ble solgt hos tabletops unlimited. Full av håp om at de nå var kommet i produksjon sjekket jeg om de hadde nettside, og der, DER, fant jeg dem vettu. Hos Tabletops Unlimited. 
http://www.ttustore.com/all_c_1.html
Der hadde de både Charlie og Alan sin kopp. De har nemlig hver sine farger har jeg sett.  Men tror dere ikke de bare sendte ut varer innad i USA....? Hmmm..Så nær, men likevel så fjern....

Jeg sendte en mail til butikken og la ut om søstra mi som så veeeeldig gjerne ville ha disse, og at jeg så veeeldig gjerne ville overraske henne på bursdagen, og at vi bodde så veeeldig langt der oppe i Norge. Og jeg fikk svar! Positivt svar! :D De ville gjerne sende meg koppene, men da måtte jeg bestille minst 3 sett, for at det skulle lønne seg for dem. De solgte 4 kopper i ett sett, og prisen var det ingenting å si på. Så bestilte jeg 12 kopper da. Charlie-koppene. Med frakt ble det over dobbelt så dyrt, men det fikk så være ;)

Gjett om det var morsomt å kunne gi bort denne bursdagsgaven! :)

Vi beholdt de siste 8 koppene selv, med tanke på at de kunne henge framme under en potensiell tallerkenhylle...Den har vi kjøpt nå, men det er et eget prosjekt. I mellomtiden ønsket en av de andre søstrene mine seg OGSÅ koppene, siden hun visste jeg hadde mange ;) men vi avså bare 2 stykker til henne fordi vi hadde jo egentlig vent oss til tanken på 8 kopper selv...Så nå har vi 6 kopper, gaven kom vel i havn og historien endte godt :)

2 kommentarer:

  1. Dagens beste unnskyldning: "Nei, du får ikke flere, jeg har vent meg til 8 kopper selv." Neste gang noen tømmer kjekspakka mi på jobb skal jeg si at jeg har vent meg til å ha alle kjeksene selv. Takk for tipset! Maria

    SvarSlett
  2. Hahahahaha! Flirer høyt for meg selv nå ;) Du fikk meg plutselig til å føle meg litt teit...;)Syns det hørtes så logisk ut da jeg skrev det, men du satte det i ett annet perspektiv og da ble det bare rart ;)jaja. Du må komme å drikke av dem en dag da! Kaffe? Te? Kaffe? Te?

    SvarSlett