lørdag 19. desember 2009

Julen nærmer seg <3

Jula nærmer seg og julesnøen er på plass :D  Det er skikkelig julestemning ute. Lufta er  friskt og klar, snøen knirker under skoa og trærne er dekt i rimfrost og pudder. Åh, håper det holder seg til julaften! :)


Jeg har ikke rukket å tenke så mye på jula enda, desverre. Mangler mange julegaver... Men skal gjøre en razzia i morgen tenkte jeg :) Er liksom så mye annet vi trenger her hjemme, så jula kom litt for raskt inn i oppussingsbobla. Men det skal da bli ei koselig juletid, uten stress, likevel!

I leiligheten har vi fått satt inn speilskap og servantskap. Vasken vi har valgt trenger å stå på en plate som vi måtte finne utenom baderomsavdelingen. Jeg har kjøpt en hobbyplate på Obs, saget av biten vi trenger og beiset den med mørkebrun mokka-farge. Det kommer til å bli bra det :)





 





Resten av hobbyplata skal vi bruke til stellebenk for Oliver. Den skal ligge på vaskemaskina og tørketrommelen og beises i samme mokka-fargen.

Jeg har også tenkt å beise endelistene i stua, soveromsdøra og badedøra på innsiden.

Dørene skulle jeg sikkert behandla først, for jeg prøvde på en side, og beisen trekker ikke så godt inn. Men jeg tror jeg bare legger på flere lag og satser på at det blir bra ;)

Den andre siden av badedøra skal jeg male i tavlemaling. Det gleder jeg meg til! Da kan Olliebollie få tegne og skrible på døra, og vi kan skrive huskelister og kjærlighetserklæringer og andre nyttige beskjeder som vi ser hver gang vi er i gangen. Kanskje jeg skal begynne i kveld? 

Jeg har prøvd å skrive ned en liste over alt vi trenger å gjøre for å komme i orden. Det er i allefall de største elementene vi må fikse, detaljene kommer i tillegg...

List of things to do:

1. Montere vask og blandebatteri på badet
2. Montere 2 lamper på badet, 1 i gangen, 1 på soverommet, 1 på kjøkkenet pluss spotter under kjøkkenskap
3. Legge gulvet i gangen
4. legge tapeten på stua
5. Legge lister i gangen, på soverommet og en vegg på stua
6. Feste endelist på døråpningen til stua
7. Legge dørstokk mellom stue- og ganggulv
8. Feste dørtelefon til veggen
9. Beise 2 endelister og tre dørsider
10. Male en dørside med tavlemaling
11. Kjøpe og henge opp gardiner på stue og soverom
12. Feste dekklist under kjøkkenskap
13. Feste dekkelist under overskap på kjøkken
14. Feste avtrekksvifterøret på kjøkkenet
15. Kjøpe lekter og og feste dørkarmer på badedøra
16. Male dørkarmer og dørstokker
17. Bære opp skjenk fra kjelleren og fylle den med diverse glass som står rundt omkring...
18. Sette opp garderobeskap i gangen
19. Garderobeskap på soverommet
20. Oppbevaringshyller på badet
21. Stellebenk på badet
22. Henge opp bilder og hyller

Dette er alt jeg kan komme på. Noen som vil jobbe, sa dere? ;)

Ha en riktig god lørdagskveld!

1 kommentar:

  1. Jeg ser dere har nok å gjøre, lista di var lenger enn min. Ha en fin juleferie! Hilsen Maria

    SvarSlett